instagram facebook-call facebook-call

נהיגה ללא טסט

24.10.2022

נסיעה ללא טסט

כל רכב שנוסע על הכביש חייב לעבור בדיקות תקינות של כלל המערכות שלו אחת לשנה. בדיקה זו מכונה בשפה העממית טסט ויש לבצע אותה בסמוך לתשלום על חידוש רישיון הרכב על מנת שהוא יהיה בתוקף למשך שנה נוספת. א הטסט עצמו מבצעים באחד ממכוני הרישוי הפועלים לצורך מטרה ספציפית זו ואחרי שהרכב יעבור את הבדיקה בהצלחה – אפשר להמשיך לנסוע בו. נהיגה ללא טסט היא עבירה על החוק, שכן גם הנהג לא בהכרח יכול לדעת בצורה ודאית ומוחלטת שכלל מערכות הרכב תקינות ופועלות בצורה תקינה ולכן הרכב בעצם עלול להיות מסוכן לנהיגה בו.

מה המשמעות של נהיגה ללא טסט?

כאמור, הטסט לא מבוצע ללא כל צורך. מדובר בבדיקה שמהווה יישור קו ומתן מענה אמיתי למצבו המכאני של הרכב. אמנם מדובר בבדיקה מאד כללית אך היא מספקת מבחינת גופי המדינה הרשמיים לצורך של מתן האישור לרכב לעלות על הכביש. מכאן שחובה שיהיה האישור של הטסט צמוד כל הזמן לרכב ואילו נהיגה ללא טסט מצביעה על כך שיתכן והטסט כלל לא בוצע במועד. באופן טבעי כאשר הטסט החתום והתקף לא נמצא ברכב מיד מתעורר החשד שמדובר בניסיון הסתרה מצד הנהג שלבטח יודע שאסור בשום אופן לנהוג ללא ביצוע טסט כנדרש. לכן חשוב מאד לדעת בדיוק מתי צריך לעשות את זה.

החשיבות של ידיעת הפרטים אודות הטסט

כל מי שיש בבעלותו רכב צריך לדעת מה התאריך שבו תאריך הטסט עומד לפוג ומתי צריך להתחיל את ההיערכות לקראת טסט נוסף. עניין זה מצטרף לעלות של חידוש רישיון הרכב, סכום שאינו נמוך שחשוב להתארגן ולהיערך מבעוד מועד לקראת התשלום שלו. נהיגה ללא טסט עלולה להיות כרוכה בפסילת רישיון הרכב או בקנס כספי לא נמוך ולכן לא חייבים אפילו לזכור את התאריך המדויק אלא לדעת בערך מתי הזמן להסדיר את העניין.

אם נתפסתם נוהגים ללא טסט בתוקף פנו בדחיפות לעו"ד עמרי בן נתן, עו"ד תעבורה מנוסה ומקצועי שיסייע לכם. 054-6816386

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?