instagram facebook-call facebook-call

הזמנה לדין תעבורה

21.07.2022

כתב אישום תעבורה

בעולם התנועה והתעבורה יש סוגים שונים של עבירות ובעקבות כך גם סוגים שונים של דו"חות שניתנים לנהגים שמבצעים את העבירות. ישנם דו"חות שבהם ניתנת לנהג הבחירה בין תשלום קנס לבין הגשת בקשה להתייצב בבית המשפט. לעומת דו"ח יש גם הזמנה לדין תעבורה שכאן אין לנהג את אפשרות הבחירה והוא מחויב להגיע לדון בעבירה שביצע ואין לו מקום לבחור או לקבל את ההחלטה בעצמו. ההתייצבות תהיה בבית הדין לתעבורה והדבר החשוב ביותר שכדאי לדעת הוא שמומלץ לנהג להגיע מלווה בעורך דין תעבורה ולא לעמוד שם לבדו. מדובר במעמד לא פשוט שיש לו משמעויות והשלכות מרחיקות לכת.

מתי מקבלים הזמנה לדין תעבורה?

בניגוד לעבירות תנועה כאלה ואחרות, הזמנה לדין תעבורה תישלח לנהג שביצע עבירות חמורות במיוחד שעלולות לסכן חיים. עבירות אלה יכולות להיות נהיגה בשכרות, נסיעה באור אדום, נהיגה במהירות מופרזת או ללא מלווה ועוד. מערכת המשפט רואה בעבירות אלה חמורות מאד ולכן לא מותירה בידי הנהג את האפשרות לבחור אם להישפט או לא אלא קובעת את זה עבורו. במידה והוא לא יתייצב במועד שנקבע לו – יהיה רשאי בין הדין לתעבורה לדון במקרה שלא בפניו וגם עצם היעדרותו תירשם לחובתו (למעט במקרים שבהם החור מאפשר להיעדר מדיונים אלה). חשוב מאד ההכנה אצל עורך דין תעבורה או הייצוג שלו בבית הדין.

ההתייחסות המחמירה לעבירות תנועה

בישראל ביצוע עבירות תנועה נחשב לשגרה עבור לא מעט נהגים ולכן הזמנה לדין תעבורה היא אחת הדרכים של הממשלה ומערכת אכיפת החוק להילחם בתופעה זו שיש בה סכנה רבה לחיי אדם. עם הזמן יש יותר ויותר פיקוח ואכיפה מתוך תקווה שאלה ישיגו הרתעה וחשש מצד הנהגים לבצע את עבירות התנועה. כל עבירה, קטנה וגדולה כאחד יכולות לסכן את חייו של הנהג עצמו ואת כל מי שבסביבתו.

קבילתם הזמנה להתייצב בבית הדין לתעבורה? פנו עוד היום למשרד עו"ד עומרי בן נתן ושות' לקבלת ייעוץ פרטני, ליווי או ייצוג מלא במהלך הדיון.

כתב אישום תעבורה

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?