instagram facebook-call facebook-call

ההשפעה הרת הגורל של הסמים על התפקוד הנורמלי

01.08.2022

השימוש בסמים אסור על פי החוק בשל ההשפעה הרת הגורל של הסמים על התפקוד הנורמלי של מי שנוטל אותם ועל האפשרות שלו להפעיל שיקול דעת נכון ומותאם לכל סיטואציה. הסמים משפיעים על המוח וגורמים להתמכרות וכל אדם מגיב אחרת לשימוש בסמים. נהיגה תחת השפעת סמים נחשבת למסוכנת במיוחד, שכן אי אפשר להתרכז בנהיגה כאשר הגוף והמוח נמצאים תחת ההשפעה של הסמים ויש סכנה אמיתית ומוחשים להתרחשות תאונת דרכים שבה הנהג יסכן לא רק את עצמו אלא גם אנשים אחרים – נהגים או הולכי רגל ואפילו בעלי חיים. נהג שנתפס נוהג תחת השפעת סמים צפוי לעונש חמור.

מה הסכנות של נהיגה תחת השפעת סמים

אמנם קיימים כיום לא מעט סוגים של סמים אבל לכולם יש מכנה משותף והוא ההשפעה של הסמים על התפקוד הקוגניטיבי והמוטורי של מי שנוטל את הסמים. הוא מאבד את הריכוז ואת היכולת להפעיל שיקול דעת נכון ובוגר, יתכן ותהיינה פעולות שהוא כלל לא יוכל לבצע ולכן נהיגה תחת השפעת סמים היא פעולה אסורה בתכלית האיסור בשל הסכנות הטמונות בה. האורות לצדי הדרך עלולים להיות מרצדים ומסנוורים, זמן התגובה יהיה ארוך ואפשר לומר שמדובר בסכנה שנכנסים אליה באופן מועד, גם אם חלקי. מי שנתפס נוהג תחת השפעה של סמים שהוא נטל לוקח סיכון גדול מאד.

מה עושים בעת האשמה של נטילת סמים ונהיגה?

מי שנתפס בגין נהיגה תחת השפעת סמים חייב למצוא כמה שיותר מהר עורך דין תעבורה שמכיר את דקויות החוק ויידע לעמוד לרשותו ולייצג אותו בחקירות במשטרה או בעת ההעמדה לדין. רק עורך דין שעוסק בתחום זה ומתמחה בו יידע איך לייצג כל לקוח שפונה אליו ויתווה את אסטרטגיית הפעולה הטובה ביותר עבור כל לקוח ובהתאם לכל מקרה שמגיע אליו. מכאן החשיבות של פנייה אל עורך דין כמה שיותר מהר.

אתם מחפשים ליווי מקצועי בנוגע לנהיגה לאחר נטילת סמים? פנו כמה שיותר מהא למשרדי עורכי הדין עומרי בן נתן ושות' ותקבלו שירות שמתאים בדיוק למקרה שלכם.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support
שלח
אפשר לעזור ?